Saturday, June 9, 2012

MASIH TERKEJUT.

entah pakcik itu seronok buat lap lipat dengan ex5 nya, saya tak tahu, yang saya tahu saya dalam perjalanan untuk menambah beban di maybank(oh yaaa saya terjumpa pegawai bank yang manis bertahi lalat di tepi bibir)... baru bersemangat bercerita hal-hal gosip ofis dengan kak su (it) yerrr saya memang bersahabat baik dengan dia.., tetiba kena tahan berenti dek pekerja kontrak tepi jambatan.. berenti sebab dia tutup laluan sebelah kami... nak bagi laluan orang bertentangan kami.. saya fikir tak laju sngat sebab jalan agak teruk sejak merdeka tapi semuanya salah kerajaan PAS...HAHAHAHAHA semua salah lim guan eng nak menyusahkan melayu.. HAHAHAHAHAHA*bak kata abang saya.. ini bukan blog papagomo atau parpukari hari-hari mengampu kejenya... entahlahhh...

sambung balik... masa tengah berenti, tetiba dengar bunyi.. dung dang dung.. errr, lebih kurang bunyinya begitu.. tengok-tengok kat cermin, orang belakang dah bertindihan... maksud saya, ada dua motor dah bertindih.. macam motor belakang dah terlajak belah *orang kedah kata* motor depan... HEWHEWHEW nasib tak kena kereta saya... serta merta peristiwa 2 tahun lalu menerpa di ingatan... HAHAHAHAHA.. peristiwa jatuh motor dekat bukit lengkok... orang area kulim - penang tanah besar nihhh tau laaa kat mana... aduhh, sakit... masa tengah berenti tuhh, perasan yang seorang dok tunjuk-tunjuk keta saya nihhh... ahhh sudah... jangan babitkan beta yang tak bersalah... lepas pada pekerja kontrak tuhhh bagi laluan dekat lane saya, terus pecut tak tengok ape dah....

 gambar atas menunjukkan satu kejadian kemalangan masa gi melawat bandung~jakarta hujung tahun lepas. tengah berhenti untuk membeli air mineral untuk para penumpang..ie kamilahh peserta rombongan..tengah sedap di atas bas, tetiba bunyi kuat merempuh belakang bas, rupa-rupanya motorsikal yang merempuh bas.. aduhh sakit.. si penunggang membawa anak kecil.saya kira berusia anak dalam lingkungan 5-6 tahun, meraung menangis sambil bapa mengerang kesakitan. drama indonesia lagi.. cepat-capat bapak supir dengan bapak hilman segera menyuruh kami naik atas bas. mengikut cerita bapa hilman, kalau di indonesia, kalau dibantu akan dikatakan kita yang bersalah, makanya kenalah tanggung bil pembayaran segala bagai.. oh no, teringat kes anak di China yang dilanggar berkali-kali dengan lori, tapi alangkan sedihnya tak siapa sudi bantu..  T____________T
hasil rempuhan motor garuda...
bukan nak lepaskan diri, tapi memang tak bersalah dalam ini cerita.. so berhati-hatilah di jalan raya...


No comments: