Friday, January 29, 2010

nak jalan jauh ka dekat???


perasaan seperti tak mau tido ja.. HEheheheHE seperti semalam, berjaga macam burung hantu dah.. memandangkan rumet dh balik hostel dari umah dia, aku kna tunjukkan high performance kat dia..dh macam berita NST.. school of high performance.. sekolah rendah convent saya ada tapi taiping punya, not SP keh!! ape kelas convent SP.. HAhahahahaHA.. i'm proud to be conventians even it was religious christian school at previous... HAhahahahaHA tanak jadi kafir laknatullah.. okey2 balik yang asal, high performance yang dimaksudkan bangun awal seperti biasa.. ececeh.. rutin bangun awal disebabkan kelas selama 3 tahun berturut-turut tidak mmbenarkan kami bermalas-malasan atas katil.. loyer-to-be kan??? mesti bergerak aktif at the whole day.. eemmm, doakan impian menjadi realiti!!!
hari nih dikejutkan dengan xtvt menggangu jumaat yan
g tenang lagi penuh barakah ini... oh noo!! dak2 law wajib g dengar talk... "SEMINAR MENGHADAPI PEPERIKSAAN" WEH WEH final jauh lagi la.. HEheheheHE xlah.. "KEMAHIRAN PENGUCAPAN AWAM & TEKNIK MENGHADAPI TEMUDUGA" OHMAIGOSH!!! sangat-sangat menarik dengan kupasan yang cukup santai.. sape bagi??? dr. fadzillah kamsah?? ofkosnot.. prof izzi?? kenotkenotbe... he was the legend of debate (dia yang ckp ehhh) HAhahahahaHA.. betullah tuh.. takder orang boleh berpikir yang macam tuh.. ohhh a.achoi!!! we see again after a year!!! u r not changed too much.. me also.. HEheheheheHE.. memang cukup bernas apa yang dicadangkan...
ALWAYS THINK POSITIVE!!!! yang nih memang saya selalu amalkan.. xkan pernahnya saya pikir2 yang negatif except bnda dah terjadi.. lorhh, kalau dah jadi cmner nk thinks +ve lagi??? ok, kalau bnda dah jadi kita thinks +ve how to solve it jerrr... ni tak suka pikir pendek dgn pemikiran yng dangkal lantas amik keputusan yang akhirnya merosakkan diri sendiri... sebab tuhlah kalau anda ada masalah jangan cepat melatah.. kalau rasa sedih and stress or depress nangis la dulu, luah sepuas2 atinya kat orang yang anda boleh percaya.. such as ur mum... HAahahahaHA.. yang nih saya selalu marah ngan my mama coz suka kongsi masalah bila dh simpan lama2, share waktu saya dah duduk hostel dia kat umah sedangkan waktu kejadian daku masih di umah.. "nih yang mama geram, anak2 mama suka xmau share kalau da msalah" bukan xmau share, cuma takut kena marah sebab tak pikiaq panjang.. HEheheheheHE... sekarang baru mengetahui kasih sayang sebenar seorang ibu..dulu bukan tak tau cuma masih kanak2 ribena, so rasa xder kena-mengena ngn hidup lagi... yerla, kanak2 kan?? ape dia tahu main jerr... (okeh, aku lah tuh, kecik2 nakai sgt!!)
JANGAN CEPAT CAKAP SAYA TIDAK TAHU... means what??? kita kena cari ilmu sebanyak yg mungkin, penuhkan ilmu di dada.. alilmu fissudur walaisa fil kutub!!!tapi selalu amal ilmu kat kutub jer dada still kosong..HEH!! memang tak bijak... OKEH.. if interviewer ask for sumthing dat u didnt know bout that, u may told him 'giveme ur email add, i'll told u dat answer later through mail,k??' cumil kan klu wat cmnih..HAhahahahaHA try ur best when u answering dat question.. ok paling penting is CONFIDENT SEHABIS/SEBAIK MUNGKIN... cam entry sblm nih... trademark kitorg dak debat 'yakin jer'.. tingat AMAT lagi.. sniff sniff ~~ enaf kay!!! tapi jangan nak rasa menang sgt, kdg2 pendapat kita xbape betul haruslah mnerima pndangan manusia lain, maybe he/she not good enaf, but we can hear his/her opinion.. AUDI ALTERAM PARTEM!!!! *right to be heard*
macam2 lagi petua tips yang boleh dikongsikan tapi nanti dilain entri (ok, saya xberapa nak janji, xyah wat sign pakai tangan jari kelengkeng bagai)
petang lak a.achoi bagi lagi tips2 debat lak kat ahli2 orator nih.. huh rajennya pakcik nih.. laki sapa tah... okey klu tau xyah angkat kaki tangan kehh.. milik k.yat sorg... HEheheheheHE lawak jer... memang bezz la pengisian yang bersahaja dia bagi tuh.. dia pon janji nak datang lagi teganu tolong kitorg suma... ok, i'll keep dat promise.. HAhahahahaHA aku nak masuk lagi match debate sebelum tamat diploma... HOKEH!!!!
then, bila nak bersurai sedih lak rasamya.. HAhahahahaHA banyakla engko... a.achoi gtau dia xtahan ngan statement sorang hamba ALLAH bila passing comment form 'memang besh la, boleh masuk raja lawak 4 la' lah, bebudak nih ingat orang mai jejauh nek airasia segala, ingat nak mai buat lawak depan dia.. memang sungguh tak bermoral perbuatan kanak2 tersebut.. xperlah maaafkanlah kanak2 tersebut kerana dia masih tak cukup umor..HAIH, memang tak mencapai objektif program la....

then, a.achoi told us please make a further study in law's field.. dont stop at diploma only.. i'm believe dat i can reached at dat stage... making law degree is not easy, but its rather easy than if u only work on diploma level... i have my ambition in legal's field, my parents also hoping dat i'll become legal practitioner...amin ya ALLAH.. saya takkan pikir lagi, kalau kerana muet saya gagal, saya akan hadapi dengan jayanya.. thomas edison pon takkan berjaya membuat lampu dengan sekali percubaan itupun setelah beribu2 kali percubaan.. kalau org lain boleh buat, y not me.. saya punya abang dan kakak yang pandai dalam bi dan math.. kenapa saya tak?? sebab saya suka memain.. HAhahahahaHA nanti kalau ada anak nakal2 ckit, takleh nak memarah sesedap ati.. redha jerlah dia ikut perangai mak dia yang hyperactive ckit... kalau anak nakal banyak of kos dia ikut ayah dia... HAhahahahaHA tak tau lagi arrr... calon pon takdak lagi (okey, nih bukan blog cari jodoh.. nak jodoh masuk web jodoh4u.com
(mesti ada org berderet2 nak berkenalan..saya??? penah masuk mendaftar, tapi tak terjebak coz maleh nk komitmen.. gpon baynyak peel org dlm nih.. saya masuk juz for fun.. xder niat nak mncaro kekasih ati... HAhahahahaHA menipu jer!!!)
dis evening i got phone call from my dad.. ayah told me dat mama tgh sakit.. tepon2 la dia.. ayah, wani has called per week okeh!! HAhahahahaHA dah rasa abeh anak mithali tepon setiap minggu jerk.. asalkan saya tepon secara berkala.. tak putus... mama, cepat sembuh.. xnak mama sakit.. nanti spoil mood mama.. takleh nak manja2 mama... huhuhu.. air mata dah menitik-nitik... sayu + sebak dah nih.. luv u mama...

potret saya bersama mama.. ada persamaan x??? HAhahahahaHA..sila cari dan menang!!
hadiah tarak!!

p/s.... tak sabau nak balik.. tunggu ehh... nak tido kat tangan=ketiak mama lagi blik nanti...

1 comment:

siti hasyyati abd halim said...

hahaha...ngaku bdk convent..bljr pn tiga tahun jer...