Monday, January 25, 2010

bila berjalan macam2 kita jumpa...

kalau kluar shopping dgn my mama, saya xkan usung handbag segala bagai bertindak seolah2 ibu beranak 2 mencari barang dapur sehari... tak tak.. saya hanya akan melenggang kangkung shj kerana tahu segala perbelanjaan ditanggung ibu... tak yah bwk purse dah sebab klu duduk umah mmg mama kedana lah aku jawabnya... nak beli eskrem trafficlight nestle singgit sebatang pon pikir 44x, siap balik umah dulu buat istikharah dulu sampai dapat petunjuk bahawa sesungguhnya perlu membeli eskrem tersebut...

itu kejadian jika bersama famili ceria... takkan sama sekiranya berada di perantauan terengganu bumi bertuah sebab adanya saya... oit2, murka sultan mizan kalau baginda baca ini statement.. masalahnya, baginda pon tahu ker kewujudan blog tak guna kanak2 perempuan berusia 20tahun nih... HEheheheHE...
tapi lain jadinya saat berjauhan kuarga(loorrhh, berapa kali nak ulang nih??) saya akan cuba memikul handbag seperti isteri ditinggalkan suami outstation berminggu lamanya... HAhahahaHA saya akan bertindak seperti wanita dewasa dalam sebarang pembelian... yeess!!! saya akan cuba.. muka xubah, gaya jer lebih.. seperti diketahui umum saya memang suka buat konfiden jerr..
pada mulanya niat dihati nak mencari buku muet di pasaran kedai buku terengganu, kemdian mencari tukang kasut untuk menggantikan tapak kasut yang belum sempat dipakai dah pecah heel dia... memang sengal.. patutlah wat sale segala bagai.. rupa-rupanya benda xder kualiti... huh!!!
on the way nak balik selepas selesai segala urusan mak nenek kt bandar warisan persisiran pantai (nihmenjadi tagline kepada bandaraya kuala terengganu) ternampak seorang perempuan mendukung baby yang sangat cumil dan kiut miut itu... tetiba dia bertindak sangat agresif, tidak seperti seorang ibu yang sangat penyayang baru menerima kelahiran anak... OMG dia seperti tak berapa sihat jerr.. i means dari mental nyerrr.. saya pon membuat andaian maybe dia meroyan sebentar... isskk, tak baik cakap gitu halwa... anda mesti kata camtuh kann?? hakikatnya kalau anda sendiri yang melihat, mesti anda pon memikirkan sebegitu, tak pon lagi extravaganza punya expectation... yerlah, sapa sanggup pakai baju tidor tengahari buta kat tgh2 bandar kuala tengganu nih??? cakap!!! anda sanggup pakai baju tidur jalan2 tgh bandar??? kalau nak dicap orang gila, silalah buat...
apa yang saya kasihankan adalah nasib si baby yang xberdosa tuh, mahu saja saya rasa seperti nak merampas si baby dari dukungan si ibu yang tak berapa sihat...
itu kejadian kedua sebenarnya....
sebelum saya pergi menguruskan segala hal mak nenek di bandar tuh, saya bersama sorang rakan u-mate, zex mengisi perut di mcd... HAhahahaHA sila kenalpasti orang nak diet pegi hantam sama itu fastfood... ditengah2 adegan mnyuap mulut dengan bigmac dan zex berasa megah dapat makan double prosperity burger nya itu, tetiba ada kanak2 meminta fries yang berbentuk curl itu... eemmm. saya tak tau nama sebenar makanan tuh... selamba badak jer bebudak tuh mintak... akak, nak benda bulat2 tuh.. dia maksudkan curl fries tuh la... tapi time tuh makanan tersebut dah abes disapu oleh makhluk asing tiga ekor di situ... HAhahahahaHA..
kemudian dia kembali bermain di playlane mcd tuh, dia meminta makanan dari meja lain pulak... siap mintak air coke tuh... sampaikan ada mat salleh yang makan kt situ gelak jerr tengok gelagat budak2 nih... timbul rasa kesedaran budak2 nih lapar sebenarnya.. tapi tengok dari dress up bebudak nih tak nampak cam anak pengemis pon, they all groomed in proper manner.. maybe mak ayah berniaga di kedai2 yang berdekatan... melepaskan anak2 tanpa pengawasan.. .malulah nak buat aksi2 sedemikian rupa... saya rasa macam nk pelangkung jer mak budak nih..
ini kejadian pertama....

pssttt!!! amat menyakitkan hati bila mak wangi yang dibeli tak seperti diharap... eau de toilette kegemaran saya sangat simple dan murah jerr, TRACIA ETERNAL jenis FANTASY... memang sangat giler dgn wangian sebegini..tetiba ada promotion dekat hock *** s**g.... sangat2 murah... selalu beli boleh mencapai rm25... malangnya bau tak seperti yang diharapkan.. mcm bau perfume sebotol rm3 jerr... gggrrrrr!!!! boleh tak kalau saya nak tukar coz benda tuh terlampau busuk baunya!!!

No comments: