Wednesday, January 20, 2010

lelaki cadangan...

sepanjang minggu nih maka berpusu-pusulah kawan-kawanku nak mengisi borang upu.. masing-masing nak jadi cerdik pandai masuk universiti keluar jadi graduan jadi pekerja yang berefisien.. pegang segulung ijazah kebanggaan kuarga..
tapi bagi saya tak begitu bersemangat sekali.. yelah, kos yang diidamkan sangat strict dengan muet nya.. bila berjumpa dengan lelaki cadangan pertama (HAhahahaHA uit uit dats my mentor, sir asril our beloved lecturer.. dia kata dah macam ayah angkat kitorang gara gara setiap sem dia ngajar 3 subjek dengan kapasiti lebih 8 jam kredit.. cmner dia xmacam ayah angkat kitorang... walaupun beza umor kami semua ngn dia antara 8 7 tahun ikut biologi basis, xkan ada ayah yang berusia 8 tahun erkk... JGN BUAT mcm nih) ok2, berbalik dengan cadangan my sir nih, 'kamu pegi study kt harvard la, xyah muet muit monyet dah' wah wah memang bernas cadangan sir nih.. kalau support study kat sana, malam nih jugak tempah tiket flight terbang sok pagi.. selamat tinggal kuala terengganu..aku akan pergi jauh dari sini... HAhahahahaHA ini semua mimpi semata mata jer ekk..

kemudian kami ( sila rujuk saya a.k.a halwa @ cik manis wif k.long a.k.a cik dayah surasa) berdiskusi dengan timbalan dekan kesayangan rakyat flairsoc, sir fuad.. orang ke2 kuat kuku besi kat fuha ni... tak sapa nak berani lawan order dia.. HAhahahaHA xderlah sir sorang yg sangat baik hati.. sir fuad lagi la bagus dy xgalakkan kami pegi obesi - ti... dia kata 'emm, saya dulu lagi la tak sangka dapat band 8' ha?? really sir?? nawok la sir mn da band 8 muet nih.. abeh kuat pon band 6.. 'bukan saya amik muet, saya amik ielts'.. sir nih menghanjing kami tol.. muet pon xlepas, dia suh amik ielts level master yang org amik lpas degree tuh?? lg la xstandad dgn kami yang standad nih..
macam macam cadangan yang suma lecturer kesayangan bagi... oklah saya try lagi skali muet utk kali nih.. klu xleh gak saya g keja la dulu.. kumpul duit banyak2 pastuh org masuk minang kawen jerr... xyah pikir teruk2.. HAhahahahaHA saya xnak camtuh, nak keja bagi puas dulu then baru pikir bina kuarga...

OWWHH, baru tadi terserempak ngan seseorang (terserempak ker?? HAhahahahaHA tengok dari jauh la, MR tut** xsedar pon) jalan-jalan ngan sedara tak se pak tak se mak... k.long ngan adik a.k.a tiqah.. dia tengah sidai baju, adik dah terjerit jerit panggil namanya.. SAYA?? as usual larikan diri, lagipon dia dah penah cakap tzk layan pompuan yang tegur dia kalau dia nak g surau.. emm, penah ker saya terjumpa dia time dia nak g surau??? hokeeii, tak yah jawab.. penah tapi saya wat dunno.. maybe org lain kot.. hengat aku rajen sgt nk tegur ajnabi nih?? point sy nak gtau kat cni, dia sidai baju mlm2 ek.. tak elok la sayang, baju kena embun, nanti baju berbau, sidai la sok pagi or tengahari sikit.. yer yang?? uwekksss, sangat menjengkelkan... tak yah buat lain kali..
okla, dh ngntuk nih... bru pas telan ubat selesema yang memang mengkhayalkan diriku ini..
SELAMAT MALAM DUNIA!!

No comments: