Thursday, January 21, 2010



Hahahaha… bukan per nk wat entri nih, tapi saya dh muak, jelik, menyampah bila dh ramai sgt bukan citizen of Malaysia yg saya jumpa… kat umah saya dh mcm taman antarabangsa… suma Negara ada, silap2 embassy pon bleh wujud kt cni.. nk Vietnam ada kt lorong depan umah saya, nk Nepal selang sebuah umah sebelah kiri saya, nk indon merata ceruk ada, xkira lagi mat bangla, Pakistan…geram2.. yang meniaga kain baju kat pasar malam byk kemboja la.. apa nk jadi??(kerajaan tempatan malaysia sila ambil tindakan)

Semasa cuti semesta baru2 nih, kebetulan lalu kat pasar mlm lepas blik dri umah tok kt kampong,singgah sebentar… beli barang2 dapur usya2 kain tudung.. masa nk blik tetiba ada pasangan naik gerek(sapa xtau tnya kedahans ok) sah, mn da org mesia nk nek gerek lani… habeh2 koman pon nek moto Honda(hahaha, sy xkata moto tuh koman atau pemilik yg koman, tp nk kata org mesia xnek dhla gerek ni..jgn salah tafsir)

Dgn bersuka rianya pasangan nih berkayuh smpai ke tgh jln, ‘oooiitt…oooiittt…ingat ampa byaq rodtex ka??? ‘Hahahaha, dhla pakai kain pelikat, batik… nasib xkena hon dgn ayah saya..ayah memang xsuka tekan hon, biaqpon org depan dia bwk keta bagai nak gila.. klu ak yg memandu, mmg celapak la 2 ekor MATI nih…

Xtgk lg klu tyme2 cuti umum, raya ka ,krismas ka, raya cina ka.. geng depa la yg dok penuh kt KL.. penuh kt central market, chow kit, petaling street, LRT, komuter… depa p jln2, smpai org mesia sendiri rasa takut ngn depa nih cm kt Negara asing lakk.. dhla, pkai bju lain dri org lain, klu msuk supermarket tuh, bau 1 bngunan.. xtahan…

Saya xpanggil PATI, sy nk panggil MATI sbb diorg byk buat onar… dh brp kes rompak geng indon.. membunuh rakan senegara, senasib… dh dating negeri org, buat demonstrasi lg pulak.. mmg nk MATI… lepas nih klu tangkap lagi MATI nih, sy nk minx amend undang2 baru bg pengajaran… xyah setakat antar blik, diorg dtg semula… kita sebat ka, tembak mati terus ka, atau apa-apa yg difikirkan sesuai… aahli2 YB parlimen kita suma kn cerdik pandai, cendiakawan suma.. buat la sesuatu… kekang la dri ia terus mmbanjiri negara kita…

Pssttt…. Selang sebuah ngan umah saya ada mamat- mamati Nepal keje guard katne tah.. tapi saya suka usha sorang tuh muka sebijik ngn my bezzfriend kt udm nih… AMAT… sekarang nih sambung study kt kolej kejururawatan pe ntah kt sg buluh.. bakal inspector polis kesihatan la.. keje maybe lbh kurang wat pemantauan kedai makan mn yang tak bersih… pernah saya ckp mama pasal suka dok usha AMAT yang sebelah umah nih demi melepaskan rindu HAhahahahaHA pastuh kena debik ngn mama saya… dia kata kalau AMAT sebelah umah nih tahu, mesti dia bawa lari Nepal… wuuaarrghh!!! Taknak… ok2, pasnih saya antar pulang AMAT untuk pastikan saya tak wat xtvt usya mamat Nepal lagi…

PROMISE MA!!!

inilah warga asing dari nepal yang mncari rezki di malaysia bumi bertuah..
oitt, inilah AMAT yg dimaksudkan, kini tiada lagi disisiku...
hehehe.. ada iras2 la ngn mamat nepal sebkah umah..
gmbar mamat nepal xdpt disnap kan atas faktor keselamatan..


gambar ini diambil lepas dinner dengan AMAT di atas... masa pertandingan debat integriti, lepas abes dinner kt usm tuh, kami pon jln2 cari pasal la luar hostel usm yang sangat gah... desasiswa tekun menjadi saksi penginapan kami...
wif midah and my ex, k.dayah(sila baca dgn ex-rumet)

akak, i'm missing you!!!
bila lah kita boleh ber together-gether lagi???

No comments: