Tuesday, June 12, 2012

NAK TUKAR..

got panggilan from johor.. apa agak-agak?? dia nak minta tukar ke sungai petani.. alasan dah beli rumah kat taman setia something.. namanya wani juga.. menurutnya lagi, eceh dah macam surat khabar lagi.. dia ingat saya sebut masa induksi itu hari... yerrr induksi di kepala batas, pp.. negeri limguan eng.. HAHAHAHA..

"kalau nak bekerja better duduk jauh-jauh , kita muda lagi" yerr kak.. memang saya state macam.. tapi depends lahh, kalau jenis post yang senang terbang merata, duduk di pengkalan hulu pon no hal.. boleh beli barang siam murah..*jangan terasa yerr orang pengkalan hulu.. contoh saja..

ini kalau dah ditakdirkan...

TAWARAN KERJA
JAWATAN :KULI JABATAN KERAJAAN 
NAMA : CIK MANIS 
TEMPAT : PENGKALAN HULU
*ini pun contoh.. tapi pengkalan hulu dekat lahh juga.. kalau dapat masih boleh tidur di rumah mak ayah seminggu sekali..

tapi kak, ini johor.. kalau saya kahwin dan suami kerja sana, memang saya yang menurut perintah.. pindah juga walaupun hati tak berapa rela.. *minta-minta bukan orang selatan, jua orang pantai timur jauh sekali orang sabah sarawak.. tak mau tak mau...

saya minta maaf.. jujur kami dah rancang tiga penjuru.. wahh dah macam pilihanraya, mentang-mentang PRU dah dekat.. dari putrajaya ke kulim,kulim ke sungai petani, sungai petani ke putrajaya... faham tak?? tak faham, buat-buat fahamlahh..


nanti lah kak, kalau saya dapat suami orang johor, dan saya pun terpaksa berpindah ke Johor, maka akan saya fikirkan...Kahkahkah..


kedai kain kawen di pasar baru, bandung.
sebenarnya saya amat bersyukur.. di saat mereka yang mendapat posting sehingga ke sabah sarawak *unless dia memang asal sana lahhh saya dapat kembali ke daerah sendiri *walaupun tetiba mak ayah balik pindah ke daerah bersebelahan,jarak masih satu jam perjalanan.. dulu, sebelum dapat kerja sini, siang malam tunggang terbalik solat hajat, solat sunat, tak nak dah gaji rm800 jerrr sebulan...HEHEHEHEHE. sekarang mak ayah bising saya semakin lupakan itu semua... aduhh, insan berdosa.. semakin lalai.. lama tinggalkan quran.. tidak lagi amalkan puasa sunat.. Allah, panjangkan usia ku untuk membuat sedikit bekal di sana.. ibarat kata big boss, jangankan syurga firdausi yang ingin dicapai, nanti para nabi terkejut diri ini nabi yang mana pula.. HAHAHAHAHA

No comments: