Tuesday, June 12, 2012

BERENDOI-ENDOI...

yahh, kepenatan majlis berendoi dekat rumah tok di lindungan raja.. memang nampak nama kampung macam wauuu.. tapi padahal kawasan ulu jerrr orang kedah kata.. tak pe lahh, saya bukan asal situ.. HAHAHAHAHA kampung sebelah mak pon kawasan hulu, namanya begini hujung bandar, saya rasa bukan hujung bandar kampung itu berkedudukan tapi hujung dunia dah.. line telepon pon dah tak clear.. ok lahh kalau dulu langsung takdak..

inipun sebenarnya kali pertama buat majlis berendoii macam ini.zaman kami lima beradik memang tak ader nye pendedahan cenggini. *bak kata mama, modal nak hidup pun tak berapa cukup, untunglah anak-anak sekarang.* kumpulan berendoi import khas dari kampung sebelah mama, sik yerr tuan puan.. dalamnya ada makteh *adik mama* untunglah mereka suara sedap dan pandai melontarkan suara, harapkan suara aku mampu lontar kat karaoke saja.. "."

bayi yang diraikan, sebenarnya bayi-bayi 'Nur Aina Syuhada' ini anak maksu lahir bulan mac beza usia 5hari saja dengan aku(tak kira tahun laaa.. HAHAHAHA) dan 'Nur Syuhada Shakinah' ini pulak anak pak jangg.. lahir bulan empat.. ini beza banyak hari sikit lahh dari aku... HAHAHAHAHA.. jadi saya gelarkan mereka 'Aina Syuhada Shakinah' .. bukan gelarkan tapi gabung kan sekali nama... sembelih 4 ekor kambing terus... uishhh dahsyat diorang nihh.. ingatkan nak join sekali untuk saya buat akikah bakal anak-anak sendiri.. HAHAHAHA tak perlu tonjolkan desperate itu kerana single itu lebih indah tetapi kahwin itu lebih indah T_____T dah dah suka keluar topik..

tapi buaian *orang kedah panggil doii(sebutan kena keras sikit.. yer saya tahu memasing tengah praktis nak menyebutnya)' ada cuma satu.. tapi we had two babies in here.. huk alohh boleh pak jang tak bawak balik doii pulak.. terpaksa guna baby carseat maksu punya.. habis aku letak bunga-bungaan, renda-renda bagi fancy.. nampak cute sikit.. idok lerrr nampak besi doii sajer... tengah-tengah siap kan pelamin untuk si kecil, cun-cun rombongan tiba.. ecewahh, macam dah nak kahwin bunyinya.. dengan bertowel di kepala, berbaju tshirt dari semalam, dah pukul sebelas tak mandi mandi lagi anak dara nii.. paham lahhh kenapa dia masih single.. HAHAHAHAHA..  tak sangka jejari bulat kerasku pandai juga buat hiasan, hasil pertolongan maklang juga, tapi maklang cuma letak bunga di tepi.. aku masih menguasai dekorasinya.. perasan!! kemudian mama cakap wani jadilahh pengerusi kat depan, macam tuan rumah.. ewah mama comel sangat macam tu.. malu saya.. terusterang saya belum mandi.. perlu segera segarkan diri..dah siap mekap keluar, diorang dah start, saya terus duduk sebelah ibu pengantin, mak jang.. maksu masih sibuk di dapur, yaa sampai habis kenduri dia saja yang sibuk.. saya?? tak pandai buat-buat sibuk, kemas sikit-sikit.. nasib itu saja yang pandai buat.. HAHAHAHAHA saya kena mengasuh baby, tidurkan baby, susukan baby?? itu semua alasan melepaskan diri..

apa lagi yaa?? owhh makteh datang bersama empat orang dayang bukan dari kayangan yang semua sepupu saya bersaiz kelinking sedangkan saya ibu jari.. *takperr kita gi joging hari-hari* mereka turut sama menyumbangkan suara.. ehh bukan mengendoikan bayi tersebut.. bila tengah keriuhan itu, tiba-tiba teringin ber anak sendiri.. lihatt kemahuan mempunyai anak yerrr.. ada juga 'benda' untuk didakap di saat kegulauan hati.. tapi time 'mereka' berkeadaan baik sahaja.. waktu menangis, terus dipassingkan kepada bondanya..*ehh saya juga kadang-kadang tidurkan mereka di atas dukungan sendiri.. hebat tak?? HAHAHAHAHAHAHA... ciri-ciri mungkin dah ada tapi belum masanya... Kahkah .. ayat standard.. dah laaa, sibuk kerja, kang kerja tah ke mana, anak terabai ke mana, suami apatah lagi.. tetiba je kemungkinan mendapat madu indonesia itu lebih tinggi.. tak sanggup.. 


ok lahh jenguk lahhh apa yang ada hari itu.. ke semua menu tak dapat ditangkap gambar dek kelalaian sendiri.. nasi arab yang sedap, kambing masak merah yng lazat, kambing masak kurma sangat marvelous, dan kambing  bakar malam sebelum...

NUR AINA SYUHADA *harap nanti dah besar adalahh ingatan waktu kecil..


NUR SYUHADA SHAKINAH 
 boleh masa nak aqad untuk akikah si bapa, pak jang lahh tuhh terlupa nama anak.. nasib dibawanya PA sendiri (ipan ahcin anak ahcott) ingatkan nama adiknya.. sudah ingat nama dibintikan nama dengan abdullah.. konfius nama sendiri pon lupa.. itu lahh pak jang kena rilek cool and steady..


 mereka adalah dayang-dayang yang tak bertauliah pada hari itu.. dari kiri adik busyuk ecah, atiqah(semoga cepat naik pelamin tahun depan, kita endoiikan anak awak pula yerr), aqilah, ain, dan si hajar... ehhh ecah pon nampak gebu dari biasa..


 see.. buaian yang saya gubah sendiri.. boleh laaa ambil upah menghias buaian untuk majlis berendoi anak-anak.. HAHAHAHAHAHA padahal ambil bunga hantaran kenduri maksu dua tahun lepas..

 makteh bertudung hijau..


 dengan aina *sepupuku dan naimah *ibu saudara sepupu tingkatan 5.. pantang kalau saya panggil mak ngah.. siap warning tak bagi saya kahwin sebab tak mau title tokngah lagi... HAHAHAHAHAHA..


 aina lagi.. motivasi untuk diri sendiri.. HAHAHAHAHA..


terlajak lepas rumah tok, terus ke air terjun.. HAHAHAHA
sekian, melaporkan...








p/s : ingat nak ke batu feringghi takpun air terjun kat junjung jerrr... nak release tension.. release lahhh sangat..

No comments: