Tuesday, December 29, 2009


Selamat Pengantin Baru… kepap kepap bum bumm…

Sepanjang cuti sem yang berlangsung sekali dengan cuti sekolah, banyak sekali jemputan kenduri yang dapat.. tanpa membuang masa saya pun terhegeh-hegeh ikut melaram pergi.. hehehehe…

Maka bersakit-sakitanlah otak memikirkan baju apa yang perlu dipakai… maka dengan bangganya saya memakai baju kurung pemberian mama hitam merah ala-ala gothic.. hahaha.. masa tu kenduri umah pengetua sekolah ayah saya(tempat dia mengajar, bukan belajar) untuk pengetahuan, dia ada 3 org anak, ketiga-tiga saya xpernah miss pergi pun..(kecewa kerr) hahahaha.. bagus kan meraikan org mendirikan masjid???

Nak dijadikan cerita, sampai-sampai umah kenduri, ALLAH, tengok dia punya catering tshirt pon merah itam(or itam merah) oh NO!!!! nak balik tukar baju jee… xpe, rilek cik siti.. go go caiyuk!!!

Tengah jalan dengan semangat, tetiba, mama berhenti jalan tengah2 jalan(hamper dilanggar lori penipu…hahahaha..dia stop bwh khemah la) senyap je kat situ sambil memerhati sorang budak perempuan(panggil budak la, tengok gaya cam baru form 1, 2) …ingatkan mama nih kenal ke, kot2la budak SMKK or badlishah yang mama ngajar ker…

Selepas abes makan suma, baru la mama mula bersuara “eeemmm(hahaha,mama mcm saya gak suka eeemmm…ini pun saya tipu jer) sebenarnya, td mama dgr budak tu cakap ‘eeeiii, pakai baju sama catering’ tuh yang mama berenti jegil mata kat dia… nak cakap pun jgn la kuat-kuat sampai org lain dgr…bla bla bla” dia memulakan syarahan.. itulah, org tua2 cakap cakap siang pandang2, cakap malam dgr2.. hahaha.. xpela, mula2 dgr berapi jugak, tp pikir blik, budak2 lagi, xmatang dlm tindakan lg tuh… lain kali jgn carik pasal ngn mama sy, dia garang tau!!

So, ape2 pun klu nk mengata, mengumpat, sebut something pasal ssorg, jgnla smpai diketahui orgnya, ataupun si ibu dia.. kang xpasal2 jd kes seperti di atas… tuh baru jegil dh kecut budak tuh.. klu saya dgr skali konpom saya pergi tarik tudung, tampar2 mulut yg xder filter tuh.. hahahaha, xderla.. saya mungkin senyum2 cam kera sumbang jer, xpon same2 lawan menjegilkan mata..sebab saya tahu klu org yg matang dalam tindakan dia mesti akan menjaga perasaan orang lain(nak mengata pon nanti la dulu, bagi saya lalu smpai kt tuan umah jauh2, kata la berbakul2 pon.. ada aku heran)..

Saya ada jugak kawan yang mcm nih, klu nk kata something kt somebody tuh, smpai bleh dgr kt tuan pnya bdn pon xper.. slalu nk kna kaver totally spies klu cm org tuh dgr jer… hahaha.so, jgn cari pasal dgn org yg kita xkenal.. klu tidak meranalah hidup anda…

Pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan khas oleh landlord cikmanis…

baju nih la saya pakai..hahahaha.. kelihatan cik kak di sebelah enak meletak muka ats bahu saya..

No comments: